Exporter to Europe Exporter to Asia Exporter to North and Central America

Cantina Clavesana S. C. A.

Fraz. Madonna della Neve 19, 12060 Clavesana (CN)
Italy

Telephone +39 0173 790451
Fax +39 0173 790449
siamodolcetto@inclavesana.it

Trade fair hall

  • Hall 15 / A21
 Interactive Plan

Hall map

ProWein 2017 hall map (Hall 15): stand A21

Fairground map

ProWein 2017 fairground map: Hall 15

Our range of products

Product categories

  • 01  Wines (according to cultivable areas)
  • 01.01  Europe
  • 01.01.09  Italy
  • 01.01.09.13  Piemont

Our products

Product category: Piemont

Millequattrocento

One thousand and four hundred Giornate make our day:
a Giornata – a day in Italian – is an acre in Piemontese:
Each of our 350 Covintner-families own about 4 Giornate of vineyards in the Langhe hills, Italy’s Côte d’Or.
Vinification is “Allagiornata” and all is estate bottled.

More Less

Product category: Piemont

Take the crown!

it is set with the ten belltowers which define the Dogliani appellation, home to the original Dolcetto and to most of Clavesana’s Covintners: Dogliani, Farigliano, Belvedere Langhe, Monchiero, Murazzano, Marsaglia, Piozzo, Cigliè, Roccacigliè plus the Comune of Clavesana itself, which is known also for being the Porta di Langa – piemontese for “entrance to the Langhe wine district”. The Dolcetto that overdelivers? We do have “la quadra” for it: we square it away. The crown-label measures 10 cm x 10 cm: 100% Dolcetto. The backlabel measures 49 square cm. It crowns our work since our 50th anniversary: square one. Dolcetto has been praised for being “one of Italy’s top wines and, yet, underrated; a classic that’s always contemporary, above and beyond fashion, with a quality of great merit and superior to many prestigious and far more expensive wines, a wine with some absolute peaks of excellency. It is one of the tastiest reds of our Peninsula:” (Ernesto Gentili and Fabio Rizzari, 25th August 2010). Clavesana’s forte is CLAVESANA, Dogliani. A Dolcetto Dolcetto is called Dogliani. This is the first label of the first Dolcetto grower of Earth. It retains the largest number of Piemonte’s highest vineyards in a worth greater than their sum. This label is 80% of Clavesana’s wine and it represents one of Italy’s top wine producers according to the 2013 Gambero Rosso, Luca Maroni, Espresso, Luigi Veronelli. It also won Silver at the Decanter World Wine Awards 2012 and at Séléctions Mondiales 2012. We got the award, the trophy is yours to keep.

More Less

Product category: Piemont

Dogliani

Sono originario di Dogliani. Dogliani è un nome d’origine latina: Dolianum o Dolium Iani: la coppa di Giano. Giano (latino: Ianus) è il dio degli inizi, materiali e immateriali, ed è una delle divinità più antiche e più importanti della religione romana, latina e italica. Si narra che stare nelle vigne e nelle tinaie di queste colline era il suo divin diletto.
Tutti sappiamo dove siamo nati e quando. Io, che sono Dolcetto, so anche perché sono nato e perché nasco: per … piacere. Sono semplice, chiaro, comprensibile, evidente, limpido, fondamentale, primario, basilare – sono …elementare. Non facile, ma elementare. Puoi venire a trovarmi in una delle millequattrocento Giornate dei Covitcoltori in Clavesana, il primo coltivatore di Dolcetto su Terra. Producono il best-selling Dolcetto d’Italia. Ma, se sono già lì con Te, Ti avvedrai che con me puoi vivere “alla giornata”. La Giornata – in piemontese giornà – è un’antica unità di misura di superficie utilizzata in Piemonte, che a Clavesana viene usata tutt’oggi. Una Giornata piemontese equivale a 3.810 m². L’origine del nome deriva dalla corrispondenza con la quantità di terreno arabile mediamente con una coppia di buoi in una giornata. Forza fisica e dei sensi sotto il giogo del mentale. Alla selvatichezza oppongo la docilità e la placidità, la quiete, la forza tranquilla e la potenza controllata. Nelle etichette “Allagiornata”mi distinguo per i numi del genius loci e per il numero unico: il numero attribuito al Coviticoltore alla sua ammissione in Clavesana. Nella stessa etichetta sono anche le coordinate cartesiane delle Giornate che sono nella bottiglia. Le giornate non mancano a chi ne sa approfittare. Sì, passano anche a Clavesana le giornate – ma senza ferire l’eternità.
Il Dogliani, dicevo (e si dice e si sa) è il Dolcetto Dolcetto. Il più gran numero delle vigne più alte in Piemonte si veste dell’etichetta “Clavesana”. Poi c’è il Dogliani Superiore, che a Clavesana chiamano “il Clou”, perché il mio divenire è in cima ai loro desideri. “Siamo Dolcetto” – così, con questo pluraler singolare, si presentano loro. Il luogo-clou, dove si cimentano nel progenerarlo, è in sessantasei Giornate di antichi capostipiti, sopra e intorno al paesino di Dogliani. Da quasi un secolo è sul far del mio nuovo giorno questo vivaio così unico nel suo genere. Il Clou di Clavesana colmerà la seconda parte del loro primo secolo di scelte e di amicizie.

More Less

About us

Company details

Siamo Dolcetto. We are Dolcetto.
One thousand and four hundred Giornate make our day:
a Giornata – a day in Italian – is an acre in Piemontese:
Each of our 350 Covintner-families own about 4 Giornate
of vineyards in the Langhe hills, Italy’s Côte d’Or.

We own nearly all of Piemonte’s highest vineyards.
We are Piemonte with a different altitude.

Dolcetto makes 90% of Clavesana’s vineyards.
100% Conferimento Totale is our credo and code of behaviour:
Sharing and belonging completely from clonal selection to harvest.

We are all of Piemonte’s main DOCs as well
with the Clavesana Langhe Area Network – our C-LAN.

Vinification is “Allagiornata” and all is estate bottled.
We are the first Dolcetto grower of Earth. Italy’s best-selling
Dolcetto and, according to our Clients and to all of Italy’s top
Wine Guides, we are one of Italy very best wine producers.
Total cases sold last year: 300.000 – 12% of Dolcetto sold on Earth.

I invite you to act Dolcetto, not domani.

Dolighted to greet you,

More Less